Provet

Sådär! Då är tentan gjord. Och fy en sån nervös ångest över den!
Bestämde mig för att hålla den hemlig. Kändes enklast så.
Fick en lucka en tisdag, då jag ändå brukar åka till Örebro. Så då bestämde jag mig för att göra provet då.
Mitt andra alternativ hade varit att ta tjänstledigt 2 h för att göra det en måndags eftermiddag. Jag hade ju bestämt att det skulle vara gjort före Idrottsmasagen/Avancerad massage som börjar 6/12.

Men först en dunderförkyld dotter, iofs fick jag lite pluggtid dagtid då, sen blev jag dunderförkyld. Inte bästa upplägget. Hjärnan kändes som såpa. Och vissa saker ville liksom inte fastna.
Eftersom mina pluggrejer låg överallt och jag bad barnen förhöra mig så berättade jag för dem att jag skulle göra provet.

Kom iväg till skolan, väl där parkerar jag betalar och rusar in.
Plockar med några kolor, sen så kör jag. Liksom ingen ide att vänta.
Så en stund in på provet hör jag en kvinna komma in vid receptionen. Hon har hittat ett VISA kort i pautomaten, kanske kan det tillhöra någon av kunderna eller eleverna? Namn på kortet: Malin Kraft

Förvirrade jag!
Jag betalar ALDRIG med VISAkortet i pautomat, använder endast Volvokort eller småmynt till det.Så hade inte hon hittat det och kommit in med det, så hade jag nog aldrig kommit på var jag gjort av det. Hi hi hi hi...som sagt såpa innanför pannbenet.
Men jag snörvlade mig igenom provet.

Några nervösa minuter innan det var rättat.
Och jag fick fel på de ställen som jag själv visste att jag skulle få fel på. Så nån koll hade jag.
Jag snurrade till det vad gäller musklernas funktion. I skrift. När jag sen visade och förklarade så kunde jag det, när vi gick igenom provet. Det är svårt få hjärnan koppla när det står ett namn på en muskel och sen bara "Funktion:".
En bild och sen några rader så hade jag löst allihop.
Men men oavsett så är jag Godkänd och det stora är gjort. 17.5h kvar på Grundutbildningen. Sen har jag yrkestitel Diplomerad massör.
Så coolt! Så nöjd!
Känns lite overkligt. Att jag liksom faktiskt kom hit :)

Kvar att göra:
6/12 börjar jag med Idrottsmassagen/Avancerad massage.
Och eftersom jag började omvänt (Man börjar egentligen med Idrottsmassagen) så är det den sista praktiskta kursen. 50h praktik ska göras på det.
Sista teoretiska kursen är Medicinsk grundkurs. Den ska jag göra under våren. (Lite pluggpaus under julen) Den är databaserad och görs hemifrån. Den ligger på gymnasienivå och är densamma som undersköterskorna lär sig på Omvårdnadsprogrammet, skillnaden för oss är att vi inte lär oss sätta nål och sticka. Det är en tjock bok som ska gås igenom till den och sen är alla delprov och det stora provet/tentan på datorn.

3/1 har jag ett praktiskt prov, jag ska behandla min instruktör i 75min.
Man vet att slutet närmar sig när man får en sån inbokning. Hua :)

Sen när Medicinkursen är klar så skickar man in till förbundet och ansöker om Certifiering. Då blir jag Certifierad Massageterapeut. Coolt eller hur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0